Strona internetowa jest obecnie najpopularniejszym narzędziem marketingu interaktywnego. Dobrze stworzona strona, przez 24 godziny na dobę jest dla jej właściciela źródłem reklamy lub narzędziem do zarabiania pieniędzy. Strona internetowa może być wizytówką firmy, blogiem tematycznym, pamiętnikiem, serwisem aukcyjnym, portalem dziennikarskim czy sklepem internetowym.
Dobrze stworzona strona internetowa powinna być przyjemna dla osób ją odwiedzających, dlatego bardzo ważnym jest aby podczas jej tworzenia zadbać o jej intuicyjność, wyważoną kolorystykę oraz responsywność, czyli to, aby odwiedzana na mobilnych urządzeniach, takich jak smartfony czy tablety, wyświetlała się poprawnie.
Po stworzeniu strony internetowej należy analizować i śledzić wyniki jakie osiąga, a można to zrobić dzięki dostępnym w Google: narzędzia dla webmasterów oraz Google Analystics. Dokładne analizy wyników tam wyświetlanych takich jak: współczynnik odrzuceń,poziom nowych i powracających użytkowników, średni czas spędzony na stronie itp. pozwoli nam stwierdzić czy strona dobrze prosperuje, czy może należy ją przebudować.
Ważnym elementem przy zamawianiu strony internetowej jest zadbanie o wyposażenie jej w system zarządzania treścią CMS, który pozwoli administratorowi strony na edytowanie treści w dowolnym czasie. Kluczowym dla atrakcyjności witryny jest wzrost treści, która jest na niej zawarta, dlatego warto uzupełniać stronę na bieżąco i prowadzić na niej blog czy dział aktualności, w którym zawarte mogą być tematyczne ciekawostki czy też doświadczenia z branży, na której skupia się dana witryna.
Aby być widocznym w sieci i generować ruch na własnej stronie internetowej nie wystarczy ją założyć, należy również zadbać o to, aby została szybko zaindeksowana przez wyszukiwarki i znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Promować swoją witrynę można na kilka sposobów, takich jak np.:
-Socialmedia, czyli prowadzenie aktywnego profilu związanego z stroną internetową w portalach społecznościowych takich jak:Facebook, Twitter, Instagram,Linkedin, Youtube, czy tematyczne fora dyskusyjne.
-Pozycjonowanie i optymalizacja SEO - działanie to polega na zoptymalizowaniu witryny pod kątem wyszukiwarek, a przede wszystkim Google, które jest potentatem na polskim rynku wyszukiwarek. Pozycjonowanie strony ma na celu ciągle zwiększanie ruchu na stronę, dzięki widoczności strony w wynikach wyszukiwania i osiąganiu wysokich pozycji na interesujące nas frazy, które mogą sprowadzić na naszą witrynę użytkownika, który zostanie na niej na dłużej. Wymaga to jednak wiele pracy i czasu poprzez ciągłe generowanie treści i zdobywanie linków kierujących do naszej strony, ale jest wiele firm, które za uczciwe wynagrodzenie są w stanie zająć się pozycjonowaniem naszej witryny.
-Pay per click - jest to rodzaj reklamy polegający na płatności za kliknięcie danej reklamy. Wyniki wyszukiwania w Google składają się również z płatnych reklam. Dzięki wykupieniu kampanii reklamowej w Google Adwords jej efekty są widoczne od samego startu, co odróżnia tę metodę od SEO, gdzie na efekty pozostaje nam czekać czasami nawet kilka miesięcy. Kolejnym popularnym miejscem, gdzie warto zainwestować w kampanię reklamową rozliczaną za „konkretne kliknięcia” jest Facebook Ads.
Kwestia tego czy opłaca się posiadać własną stronę www wydaję się więc jasna i oczywista, trzeba jednak pamiętać o tym by zadbać o nią w należyty sposób, a jeśli nie ma się na to czasu zlecić to profesjonaliście. Wykonanie strony z panelem CMS kosztuje przeciętnie 1600zł a jej utrzymanie to rocznie około 350zł. Dlatego przy wyborze ofert w takich granicach możecie być spokojni, że strona będzie wykonana zgodnie z najnowszymi trendami oraz przyjazna dla Google.